2021年9月6日 星期一

日漸長大的證據

一)動機
Mango B 是個守規的學生,亦願意負起當學生的責任。據她憶述,在課堂裡,她是個積極參與學習的學生,例如:她會舉手回答老師的問題,亦會努力完成課堂的任務。

有一天,她的中文老師因病請假,課堂便改由替代老師接管,老師以社際比賽方式,鼓勵學生多舉手答問題,愈答得多,該社就愈多得分,最高得分的社勝出。

Mango Ma:咁邊個house贏呀?
Mango B:我個house同埋xxx
Mango Ma:嘩,犀利喎,恭喜你呀!你有無份幫手攞分架?
Mango B:梗係有啦!不過都唔知點解老師要咁囉
Mango Ma:咁老師想鼓勵多d同學舉手答問題呀嘛,咁係咪真係多咗d平日唔答問題既人都舉手呀?
Mango B:係呀,xx同埋xxx平時都唔舉手,今日都有舉
Mango Ma:咁咪係囉,老師就係想咁
Mango B:😅唔係呀嘛,答問題係令自己學多d野,唔係為咗計分囉,有無計分都應該舉手答架
Mango Ma:係,你又講得啱既,不過未必個個小朋友都識咁諗,所以老師都想鼓勵下佢地囉

二)尷尬
由於之前的普通話補習老師離港工作,Mango Ma 為 Mango B 找來另一位老師與她在家學習普通話會話。

Mango Ma:xx老師教咗你幾堂啦喎,你覺得學成點呀?
Mango B:ok呀
Mango Ma:點ok呀?講多d黎聽下
Mango B:都好似平時咁囉,佢d音準d,同埋佢會講多d野比我聽
Mango Ma:咁好似都幾好呀!咁有無野唔好呀?
Mango B:你唔好講比佢聽喎!佢上堂會釣魚架
Mango Ma:下!釣魚?點釣呀?成日都釣架?
Mango B:試過幾次啦,佢同我一齊讀書,讀讀下就無咗聲,我就見到佢釣魚啦
Mango Ma:咁你點呀?
Mango B:我好驚呀,又唔敢叫佢,又唔知點好
Mango Ma:係啦,咁咪好怪囉,佢會唔會自己起番身架?
Mango B:通常我會呢,讀到一個字就停喺度,扮唔識,我一停,佢就會醒架啦,咁佢就教番我囉,但其實嗰個字我唔係唔識讀架
Mango Ma:😅你識咁樣做你好叻喎,你又唔想令老師尷尬,又可以叫到佢起身
Mango B:咁我唔敢叫佢呀嘛
Mango Ma:係呀我知呀,你好叻呀,不過如果佢成日都係咁,你都要話比媽咪知架

三)澄清
Mango B 每星期有兩節芭蕾舞課,以滿全跳舞學校的課節要求。兒時 Mango B 十分喜歡跳芭蕾舞,她並不在意表演,反而是喜歡舞蹈的優雅。轉眼間,她已經學了四年。唯近日送她去上課時,她總是帶點不情願。

Mango Ma:媽咪留意到你呢排成日去上ballet都有d扭計喎,係咪唔想學啦?
Mango B:唔係呀
Mango Ma:呢d係興趣班嘛,無興趣係可以唔學架喎,唔一定要學架,你唔鍾意要話比媽咪聽,知唔知呀?
Mango B:我唔係唔鍾意學 ballet,係唔鍾意而家教 ballet 既老師
Mango Ma:😅噢,原來係咁,咁我都鍾意以前Ms Fok教多d呀,希望你升咗班之前有個更加夾到既老師啦!

四)承擔
每天晚飯時,Mango B 都會將全日的學校生活與 Mango Ba & Ma 分享

Mango B:今日grammar係分組呀
Mango Ma:係呀,咁今日分組做d咩呀?
Mango B:每組有一張紙,要搵番d connectives出黎呀,然後就...(下刪十數句)
Mango Ma:咁應該難唔到你呀?
Mango B:係呀,不過個個都走哂呢
Mango Ma:下,走去邊呀?
Mango B:阿A就話要去廁所,阿B就話要去locker攞件褸,阿C就要去nurse嗰度,得番我一個喺枱度
Mango Ma:😅下,咁你咪好慘囉,一個人做四個人既野
Mango B:咁阿B都好快啫,佢去攞一攞野就番黎,我同阿B咪做住先,留番少少比佢地兩個做
Mango Ma:你好乖女呀,好盡責,有時一組人就係會有呢d問題,你唔駛勞氣架,盡量做就得架啦,媽咪支持你

五)獨立
不知從何時開始,Mango Ma 每晚都會送 Mango B 上床睡覺,我會為她講故事,還會一起祈禱。這個習慣建立至今,除了少數 Mango Ma 外出的日子外,從不打破,每當 Mango Ma 未能完成責任,都要受到 Mango B 嚴苛地問責,又或是為 Mango B 帶不來不成比例的傷感。 

有一天,Mango Ma 在Mango B 進睡時間前幾分鐘感到肚痛,Mango Ma 只好趕急地上廁所。

Mango Ma:媽咪好急呀,要去廁所呀
Mango B:你去poo poo呀?
Mango Ma:係呀
Mango B:你去啦
Mango Ma:我叫爸爸同你去瞓覺啦
Mango B:唔駛啦,你去啦
Mango Ma:咁我叫姐姐陪你去啦
Mango B:唔駛啦,你去啦
Mango Ma:咁你自己呀?
Mango B:係呀
Mango Ma:咁叻女呀,好啦,我去啦咁,去完出黎裝下你瞓咗未啦
Mango B:唔

當 Mango Ma 完成大事後,便趕緊到房間找 Mango B,只見她已經在黑暗的房間中安躺著,準備睡覺。Mango Ma 掃掃她的額角,跟她說聲 goodnight,便離開她的房間了。

六)幻象
Mango B:媽咪,我琴晚發夢呀
Mango Ma:係呀,發咩夢呀?
Mango B:我喺學校玩,玩玩下,就行到去廁所,跟住我就除褲想wee wee
Mango Ma:噢,咁跟住呢?
Mango B:我知道呢個廁所唔係真既,咁我就擘大眼,跟住我覺得好急,咁我就去咗廁所wee wee啦
Mango Ma:你好叻喎,知道個夢入面個廁所唔係真既,我都成日發呢d夢架,咁你點知唔係真架
Mango B:因為我痾咗一滴😅

七)變幻無常
Mango Ma:嘩,今日我食lunch時不知幾肚餓
Mango B:我都係喎
Mango Ma:爸爸都係咁話喎,可能因為琴晚早食飯啦
Mango Ba:係啦,都幾好呀
Mango Ma:我都覺得好呀,又無咁迫人,又多d時間消化,唔駛食咁飽去瞓
Mango Ba:咁以後都咁啦
Mango B:咁又唔駛以後
Mango Ba & Ma:🤣🤣
Mango B:things will always change

沒有留言:

張貼留言