2020年3月18日 星期三

生活上的科學

🌧黑雲
停課期間,Mango B 每天早上九時後都會喚醒 Mango Ma,然後我倆會在床上依偎著,談天說地,時光實在美好。

Mango B:個天好黑呀
Mango Ma:係呀,今日會落雨呀,你睇幾多黑雲
Mango B:係呀, 好多黑雲
Mango Ma:點解落大雨之前d白雲會變黑雲呢?
Mango B:因為發霉 lor
Mango Ma:吓 😅😅
Mango B:係呀,因為好多雨水呀嘛,咁擺左咁耐咪發霉 lor
Mango Ma:咁 d 雨水跌落黎咪好污糟lor
Mango B:所以 d 水 tum 係好污糟架
Mango Ma:係,d 水 tum 係好污糟,但係唔係咁解架 wor
Mango B:係咁解架,真係架,你信我啦!

🥁敲擊樂
下午茶時間,Mango B 通常會吃一份水果及一份零食。停課期間,她對 Mango Ma 下午茶的選擇亦很有興趣,像是怕錯失了機會吃些好吃的小食。

Mango B:你下午茶食咩呀?
Mango Ma(正在切檸檬,然後用保鮮紙包好剩餘的檸檬):我飲檸檬茶呀
Mango B:如果下次你又切檸檬,咁你切兩個,剩左嗰半個檸檬,我就貼塊鐵落去,就可以咁樣撞埋一齊,好似個樂器咁啦!
Mango Ma:係wor,咁點解要加塊鐵呀?就咁都得架
Mango B:都得,不過無咩聲 ja ma
Mango Ma:係咩?我地搵次試下整啦
Mango B:好呀,但係要搵塊鐵喎
Mango Ma:係喎,咁邊度搵塊鐵呀?
Mango B:今晚問爸爸 lor

🧊
有一個星期天,Mango B 問 Mango Ma 拿了一粒冰,並想試試在冰上寫字,不過失敗了。拿著一粒冰,Mango B 十分雀躍。

Mango B:仲有d咩關於冰既實驗可以做呀?
Mango Ma:你諗下啦
Mango B:你幫我諗啦
Mango Ma:一係試下做一個實驗,睇下咩情況下粒冰會無咁快溶
Mango B:好呀好呀
Mango Ma:咁你諗下有咩情況啦,你諗到幾多個情況,我就比幾多粒冰你
Mango B(超級興奮):Yeah
Mango Ma:你諗左先啦
Mango B:搵 d 野 kum 住佢
Mango Ma:好呀,咁你想搵咩 kum?
Mango B:搵個碗
Mango Ma:OK,你再諗啦
Mango B:搵四張紙包住佢
Mango Ma:好呀,你再諗啦!
Mango B:搵膠紙痴住佢
Mango Ma:好呀,仲有無?
Mango B:無啦
Mango Ma:我諗到多一個
Mango B:咩呀?
Mango Ma:擺落你個褲袋入面
Mango B(超級興奮):下
Mango Ma:好,咁我就去攞四粒冰同埋其他用品啦喎

如是者,Mango B 便進行了實驗。這個需要等待的實驗,亦因她的褲袋愈來愈濕、愈來愈凍而變得愈來愈好玩、愈來愈惹笑。

你猜最後的實驗結果是哪個情況最快溶呢?















結果:
最快溶:膠紙痴住
第二:個碗 kum 住
第三:在褲袋內
溶得最慢:四張紙包住

好意外的實驗結果啊!還以為放在褲袋內的冰塊會因為靠近身體而被身體的溫度加速溶化,我們事後推測,褲袋隨著冰塊初期溶化而變得濕了凍了,在後段反而多了一個冷凍的包裝保存著冰塊,大大減慢溶化的速度。相比起膠紙貼著及在碗內的空間有更多接觸流動空氣,而至是次實驗結果。Mango B 聽後似懂非懂,不過這些 STEM 遊戲在小朋友的世界裡,懶理它的教學意義,還是十分有趣的。

沒有留言:

張貼留言