2021年3月9日 星期二

學習態度

正所謂「三歲定八十」,Mango Ma 發現 Mango B 三歲時的脾性愈來愈明顯,有見這句諺語這麼有參考價值,Mango Ma 決定要勾劃出現時觀察到 Mango B 在學習方面的脾性,看看若干年後她是否仍舊是這樣子,還是脫胎換骨,有另一類的表現。

整體來說,Mango B 都算是一個勤奮努力的學生,她會盡力完成老師的要求,她亦願意在課堂中積極參與,舉手答問題。她的字寫得清晰、整齊,字體端正,功課亦見條理,自理方面亦大抵可以自行處理。她的記憶力不錯,特別是事件性的記性尤其出色。她是個好勝的孩子,想贏、想做得好、喜歡受讚賞,希望自己能夠成功。總的來說,她算是一個好學生。

話雖如此,她暗地裡是個有惰性的人,她喜歡休息、休閒、玩樂遠多於學習,小時候甚至會查明工作是否「一定」要做,然後才「死死氣」去完成,十分計較。對於過錯,她十分在意,並不輕易放過自己,會鬧自己衰、曳,尚未參透「失敗乃成功之母」的道理。

另外,在日常生活的小節中,Mango B 的學習態度亦呈現得淋漓盡致。

一氣呵成 Work Hard, Play Hard

現時,學校安排 early childhood 的學生每天只有三份二時間以 online learning 模式學習,另外三份一時間為 offline learning,Prep Year 那年,offline learning 總是玩玩網上學習遊戲、看看書,甚至是 free play 時間,唯 Year 1 開始,Mango B 的 offline 時段會有學習任務需要完成,例如:寫字、做句、計算、繪畫、錄影等,自此,Mango B 的 offline 時段十分忙碌,事實上,她實在是「由朝做到晚」。

星期六、日相對輕鬆得多,Mango B 可以任意決定起床時間,整天就只有 45 分鐘的芭蕾舞課,其餘時間全都是自由時間,亦會帶她外出遊玩。有一次,Mango family 上午外出遊玩,午飯後需回家準備舞衣,然後到跳舞學校芭蕾舞課。路上,Mango Ma & B 閒談著:

Mango B: 媽咪,我唔想 ballet 呀!

Mango Ma: 點解呀?你一向都好鍾意架!

Mango B: 我唔鍾意咁樣中間要去學野

Mango Ma: 啊,你鍾意玩全日,唔駛中途斷開

Mango B: 係呀,我鍾意一日全日都玩,另一日全日都做野

Mango Ma: 咁全日都玩我就梗係明啦,但係全日都做野咪好辛苦囉

Mango B: 唔會呀,咁樣仲辛苦呀

Mango Ma: 唔係玩一陣,又做一陣,咁樣間住間住好D咩?

Mango B: 唔係

Mango Ma: 好啦,咁我下次知道啦,我幫你安排D活動集中埋喺同一日度啦

Mango B: 好!

Mango Ma: 多謝你話比媽咪聽,等媽咪知道你既心意


先苦後甜

Mango B: 好攰呀!

Mango Ma: 咁你休息吓啦!

Mango B: 唔好呀,我想做哂先呀!

Mango Ma: 唔好咁啦,做咩要咁樣迫自己?

Mango B: 我唔想呀,我想做哂佢先

Mango Ma: 你呢個傻妹,唔駛咁既,比自己休息一陣,等自己無咁攰,D字都寫得靚D,個腦諗野都快D,唔駛咁樣迫死自己既,我知你好盡責,但係都要比自己有適量既休息架嘛

Mango B(忽然想通了): 係呀,要 Balance 呀嘛!

Mango Ma: 係啦,好似你個 Badge 咁,休息下先再做啦!

然後,Mango B 就會像一條懶蛇一樣撻在沙發上,享受休息時光。


Out of syllabus = None of my business

Mango B: 點解D動物要食D仲有生命既動物既?

Mango Ma: 咁其實人都係架,你食嗰D豬牛雞本身都有生命架啦!

Mango B: 係喎!咁咩動物會食人呀?

Mango Ma: 食肉既動物就會架啦

Mango B: 即係獅子、老虎嗰D?

Mango Ma: 係呀!

Mango B: 咁你又話獅子唔會食人既?

Mango Ma: 唔係,我係話佢地無機會食人,因為我地生活既環境都無獅子、老虎。除非你自己走入去個森林入面啦,咁佢可能都會食我地架

Mango Ma 著眼點是讓 Mango B 知道,動物不是特別可怕或奇怪,其實人都是一樣,會吃有生命的動物。唯 Mango Ba 聽罷似乎不大滿意 Mango Ma 的回應,想了一會,便開始他的講解。

Mango Ba: 其實人或者動物食野都係想吸收一D養份,例如:蛋白質,但係呢D養份只會喺有生命既動物度先搵到,呢D養份係動物既主要既 composition,而呢D物質喺無生命既野度係無既(下刪一百字)

此時,Mango Ma 留意到 Mango B 左望望,右望望,估計她因為不理解 Mango Ba 所講的內容,便嘗試簡化及綜合 Mango Ba 的講解。

Mango Ma: 爸爸既意思即係,我地食野要吸收營養,不過D營養可以喺動物呀、植物呀嗰度會有,而係其他D死物度例如泥土係無既,所以你只會見到D動物去食另一D動物,而唔會見到D動物去食泥土。

Mango Ba: 係呀,你第時大個就會學到一個字 "organic"

Mango B: 咁第時先講啦!

沒有留言:

張貼留言