2022年11月9日 星期三

一個星期有7日

以下的對話完整地記錄 Mango B 對日常生活的心態:

Mango B: 
Mummy,一陣間沖完涼,可唔可以去瞓覺呀?I'm so tired. Wednesday is my tired day

Mango Ma: 
得,梗係得啦!咁Wednesday is your tired day,其他日子呢?

Mango B: 
唔......Monday is my tired day.

Mango Ma: 
又tired day?

Mango B: 
係呀!Tuesday is my calm day. Wednesday is my tired day. Thursday is my active day.

Mango Ma: 
點解呀?

Mango B: 
我唔攰囉!好多energy! Friday is my 公公day. Hahahaha

Mango Ma: 
咩係公公day呀?

Mango B:
我其實都唔知咩係公公day,我亂講架ja,如果嗰日我比較academic,我覺得Friday is happy day, coz I can go to school, and I don't have to worry about going to school the next day.

Mango Ma: 
咁星期六日呢?

Mango B: 
Saturday is my busy day, but also my happy day. And Sunday is my mother day.

Mango Ma: 
so sweet

Mango B: 
I like Saturday most, and then Friday and Sunday. 

Mango Ma: 
我知啦,懶懶豬

沒有留言:

張貼留言