2021年5月3日 星期一

國際學校的文化差異

入讀國際學校,Mango Ba & Ma 會擔心 Mango B 的適應問題,始終學校比較多外籍人士(老師及學生皆是),Mango B 是校內少數的香港人,
我們想像言語不通、文化差異等都可能是常見的問題,加上Mango B 本身性格比較慢熱、被動,或許會加劇融入的問題。

入讀學校年多,我們發現原來學校有不少持外國護照的香港人入讀,數據上或者只有10%香港人,但事實上肯定超出這個數字。Mango B 曾分享說,孩子們知道誰能說廣東話、誰不能,所以他們會看看玩伴的組合而決定用甚麼語言溝通,隨時「轉台」亦可。

與其說我們擔心Mango B未能適應學校的文化,我們發現不適應的可能是 Mango Ba & Ma,畢竟我們沒有身處其中,只帶著我們兒時對學校生活的回憶陪伴她的成長。隨著每天晚餐時談及學校生活的片段,不難發現各式各樣的文化差異,包括:處事手法、對孩子的期望、對測考的重視程度、對勝負的看法等等,而這些分別讓我們更加安然繼續讓她留在國際學校成長。

班長
Mango B:咩係班長呀?
Mango Ma:班長即係幫老師手既同學,例如幫手收吓簿呀,派吓野呀
Mango B:咩唔係人人都要幫架咩?
Mango Ma:係架,咁就當然好啦!

測驗
Mango B:今日上堂既時候,老師比咗份test我地做呀
Mango Ma:吓,咁突然既,做咩架?你識唔識呀?
Mango B:咪派一份野咁囉,好多頁架,填吓d字呀,寫吓野呀,我做唔哂呀,然後老師就收咗啦
Mango Ma:做唔哂?咁其他人做唔做得哂呀?
Mango B:我唔知呀,要only look at your own paper,唔可以睇人地架
Mango Ma:咁做唔哂點算呀?
Mango B:無點算架,老師想睇吓你識唔識啫
Mango Ma:咁呢,乖女,你識呢就要寫出黎比老師睇,下次試吓寫快d,盡量做哂全份test,咁樣老師先知你識好多野架嘛
Mango B:唔
Mango Ma:咁老師有無講你做成點架?
Mango B:無架

廁所
Mango B:媽咪呀,有一日我真係嚇死呀,去錯咗老師廁所,一出黎就見到 Ms. XYZ
Mango Ma:係?點解去錯咗既?
Mango B:嗰日我去 music 堂,之後急尿咪喺2樓去廁所囉,點知一出黎就見到 Ms. XYZ
Mango Ma:咁點算呀?你去錯咗老師廁所。門口無寫架咩?
Mango B:無架,淨係有男仔同女仔既公仔,咁我見女仔既公仔,我咪入去囉
Mango Ma:咁去錯咗會唔會比老師話架?
Mango B:唔會,Ms. XYZ 咪提我,this is the teacher's toilet, next time you can go to the other one

操場上
Mango B:今日小息既時候,有個小朋友潑d沙,整到我隻眼
Mango Ma:唉呀,咁你點呀?有無事呀?
Mango B:我去話比 duty teacher 聽
Mango Ma:係呀,啱呀,話比老師聽,等老師處理啦。咁佢之後點做呀?
Mango B:佢叫我自己同佢講,唔好咁樣潑d沙
Mango Ma:啊,咁你點呀?
Mango B:我咪同佢講囉
Mango Ma:咁個小朋友點呀?
Mango B:佢無應我,可能佢聽唔到啦
Mango Ma:吓,咁你點呀?
Mango B:咁咪繼續玩其他野囉
Mango Ma:咁無事就玩其他囉
Mango B:可能佢細個,聽唔明啦,我見佢都係著我呢d校服,同埋矮d既
Mango Ma:係啦,你真係大方

勝負
Mango Ma:今日番學點呀?
Mango B:今日老師同我地玩遊戲呀!
Mango Ma:咁開心呀,點玩架?
Mango B:(將成個遊戲簡單複雜化咁講咗一次)
Mango Ma:咁你嗰隊點呀?邊隊贏、邊隊輸呀?
Mango B:我地嗰隊贏咗
Mango Ma:嘩,yeah,咁贏咗會點架?
Mango B:吓,無架,咁咪開心吓囉

點蟲蟲
Mango B:媽咪,我今日有d犀利野想講比你聽呀!
Mango Ma:咩犀利野呀?
Mango B:今日我放條mealworm喺我隻手度呀
Mango Ma:吓!mealworm?蟲喎,你夠膽咩?
Mango B:Ms. ABC 話一定要試喎,驚都唔可以大叫呀、we we wa wa 呀
Mango Ma:嘩,你真係好犀利、好勇敢呀!咁就咁放喺手上面呀?
Mango B:老師會拎佢放喺你隻手上面既,我一開始有d驚,所以戴咗手套,跟住第二次先就咁放喺手上面
Mango Ma:就咁?你喎,你講真架?
Mango B:係呀
Mango Ma:咁佢咪喺你隻手度行囉?
Mango B:係呀,佢會行行吓跌咗落黎架
Mango Ma:嘩,咁你覺得點架?
Mango B:好slimy, squishy, 好wiggly 架
Mango Ma:嘩,你真係好勇敢呀!比著我都未必夠膽呀!
Mango B:我都覺得自己幾勇敢呀
Mango Ma:直頭超級勇敢啦,嘩,你真係好犀利呀,原來我有個咁勇敢既女!

沒有留言:

張貼留言